mandag den 2. september 2013

Geometrisk broderet halskæde

Jeg er ikke blevet væk. Jeg er her stadig. Jeg broderer, klipper, klistrer og hygger. Lige nu har jeg gang i flere projekter på én gang, og endelig er det ene færdigt of klar til at blive fremvist.

Jeg har leget med et nyt materiale, nemlig plastik kanvas. Det har resulteret i en funky broderet halskæde.

Embroidered geometric necklace made from plastic canvas. Broderet geometrisk halskæde af plastik kanvas.

Embroidered geometric necklace made from plastic canvas. Broderet geometrisk halskæde af plastik kanvas.

Back of embroidered geometric necklace made from plastic canvas. Bagsiden af broderet geometrisk halskæde af plastik kanvas.


Jeg lagde ingen planer inden jeg gik i gang. Jeg gav mig bare til at tælle, dele, regne og så improvisere. Når man arbejder med et geometrisk mønster bliver man nemlig nødt til regne lidt på det. Men det var faktisk ret sjovt at improvisere et mønster.

Forsiden af halskæden er som sagt lavet på et stykke plastik kanvas, som først er klippet i den ønskede form. Jeg brugte normal DMC tråd til at brodere korssting (sort og rød), og Kreinik braid #4 i sølv til de metalliske detaljer. Jeg brugte DMC perle cotton no 5 til at flette en snor til halskæden.

Bagsiden er endnu et stykke kanvas klippet i samme form som forsiden. Den er derefter broderet med perle cotton no 5 med halve korssting.

De to sider er derefter syet samen så kanterne dækkes og man ikke kan se kanvasset.



Jeg arbejder videre med det sjove materiale, og vil snarest komme med flere ideer, tricks og tips til plastik kanvas.


Get you'r stitch on!


6 kommentarer:

  1. For sevans, Lea... Det er jo helt åndsvagt fedt...!

    SvarSlet
  2. Den er rigtig fin! Hyggeligt projekt.

    SvarSlet
  3. Hej Lea
    Det ser rigtig spændende ud og mange muligheder med materialet. Hvor køber du plastic kanvas henne ?
    VH Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Mette!
      Kanvasset har jeg købt på nettet fra England, men det er kun fordi jeg alligevel skulle have andre materialer derfra. Jeg er sikker på at du vil kunne finde det på en dansk webshop eller måske endda hos panduro hobby :o)
      God fornøjelse!

      Slet
  4. Mega nice...

    SvarSlet