lørdag den 3. august 2013

Tippen/Tibben

Da min mormor var en ung pige, havde hendes familie et lille sommerhus. Der var meget glæde forbundet med det hus. En sommer mødte hun en ung mand, der boede i sommerhus med sin familie. De boede lidt længere nede af vejen. De to blev forlovet, gift og lavede en familie. Hvis ikke de havde fundet hinanden den sommer, så havde jeg slet ikke siddet her og skrevet et blogindlæg.

Det lille sommerhus havde et navn. Nogen har ment, at det hed Tippen, mens andre har været sikre på, at det hed Tibben. Der er nu bred enighed om, at det sidste er den sande og rigtige stavning.

Min mor har bestemt sig for, at vores nuværende sommerhus på Sejerø skal opkaldes efter Tippen/Tibben. Hun har besluttet, at vores hus kan staves på begge måder.

Jeg har fået til opgave at lave sjove og fine skilte, broderier, tegninger og meget mere med skiftevis Tippen og Tibben.


String art, træskilt af søm og garn, tråd eller snor. Tekst. Skrift. Tippen.


Så jeg har lavet et skilt med søm og tråd. Man kalder det vistnok for "string art".

Man slår sømmene i hele vejen rundt om den form man vil fylde ud, og vikler derefter snor, tråd eller garn omkring sømmene, så et mønster dannes. At slå sømmene i larmer, men det er en vidunderlig måde at komme af med sine aggressioner på. Man må selv finde på et system til at vikle snoren, for det vil komme an på formen og mængden af søm.

Tråden er faktisk hævet over selve pladen, og det betyder, at skiltet er i 3D.

String art, træskilt af søm og garn, tråd eller snor. Tekst. Skrift.


God sommer!

2 kommentarer:

  1. this post makes me feel all warm and fuzzy inside. especially as it makes me think of the lovely story of bebe and bisse. kys og knus fra lulle x

    SvarSlet
    Svar
    1. Også mig! Warm and fuzzy. Vores bedste Bebe og Bisse. Vi må snart få Bebe til at fortælle historien om hvordan de mødtes igen. Det gør mig altid så glad at høre om det :-)

      Slet