søndag den 10. marts 2013

En fødselsdagsgave

Jeg er så heldig at have en søster. Og ikke bare en hvilken som helst søster, men en virkelig kærlig, smuk og klog søster. Og d 8 marts havde hun rund fødselsdag. På kvindernes internationale kampdag! Og på samme dag fik hun sit diplom og hun er nu advokat!

Det skulle fejres! Så jeg har gået og puslet med et korsstingsbroderi som hun har ønsket sig. Hun forestillede sig et bordskilt til hendes kontor, hvor der skulle stå titel, initialer og efternavn. Og når min søster ønsker sig noget, så går jeg i gang med at realisere ideen.

Kontor bordskilt med korsstingsbroderi

Sjovt nok er hendes initialer M.A.D. Ikke M.A.D som i det man spiser, men som i "she's frickin' mad!". Sådan kan man være heldig. Mine initialer er L.S.D og det er bare uheldigt!

At finde et bordskilt der var stort nok til at huse det aflange motiv var ikke så nemt. Men det kan lade sig gøre! Og faktisk er det en rigtig sjov ide at lave til en ven som arbejder på kontor.

Desværre blev billedet ikke så super, men forhåbentligt kan man fornemme konceptet.

Kontor bordskilt med korsstingsbroderi

Nogle af bogstaverne i korssting er fra bogen Twisted Stitches og resten er lånt fra forskellige korsstingsalfabeter på nettet. Den farverige kant er hjemmelavet, og jeg lægger snart et mønster ud her på bloggen, så man kan låne ideen.

Tillykke med fødselsdagen søster lystig og HURRAAAA herfra!

5 kommentarer:

  1. Det er det smukkeste navneskilt ever!!

    SvarSlet
  2. Tillykke til Miriam herfra skal der også lyde - og tillykke til hende med hendes egen smukke og kreative søster.
    KH Ane

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for de søde ord Ane! :-)

      Slet
  3. Tillykke til søsteren! LSD... haha love it!

    SvarSlet
    Svar
    1. Jaa jaaa, hurra for M.A.D fra L.S.D :-)

      Slet