tirsdag den 20. november 2012

Pingviner og penalhus

Jeg fandt en virkelig fin vejledning til et rulle-penalhus, som jeg nu har fået tryllet til virkelighed. Målene skulle dog passe til nogle virkelig fine farveblyanter med dyr på, som jeg fandt lige HER.

Syet penalhus tutorial

Syet penalhus tutorial

Syet penalhus tutorial

Vil du også lave et penalhus som dette, så får du link til foto-vejledningen, de mål der passer til netop disse blyanter og mine tips med på vejen. Klik på linket herunder for at læse resten af indlægget.


For at se Skip to my Lou's foto-vejledning til penalhuset så klik på linket HER.

Men på vejen får du også de mål jeg brugte, eftersom hendes vejledning er lavet til meget mindre farveblyanter.


Du skal bruge 3 stykker stof og 1 stykke vlieseline:

a) 1 stykke stof til ydersiden (med mønster)
b) 1 stykke stof til indersiden (ensfarvet)
c) 1 stykke vlieseline
d) 1 stykke stof til lommen (med mønster)


Stoffet til ydersiden (a), indersiden (b) og viselinen (c) skal alle måle: 21 x 44 cm

Stoffet til lommen (d) ligger dobbelt og skal derfor måle: 27 x 44 cm

Når lomme og indersidestoffet er sat sammen med nåle som Skip to my Lou beskriver, så kan du regne lommestørrelsen ud således:
Med 4 cm i hver side passer det at de 12 farveblyanter hver får en lille lomme der måler 3 cm. 
(3 x 12 + 8 = 44 cm)


Af materialer har jeg brugt det fine pingvinstof fra Stof 2000 og bomuldspoplin til inderstoffet. Jeg har brugt imiteret lædersnøre til lukningen.

God fornøjelse og let your freak-flag fly!

5 kommentarer:

  1. Rigtig fint!!

    SvarSlet
  2. Elsker det! Gid jeg havde en masse farveblyanter at sætte i sådan én!

    SvarSlet
  3. Total god ide!!
    Jeg tror faktisk jeg vil lave sådan et i julegave til den gode mand! Tak for tippet!
    Kys til dig min ven.
    M

    SvarSlet