fredag den 31. august 2012

Skull-medaljon

Broderi kan bruges til mange ting. Det er ikke bare noget man kan hænge på sin væg, man kan også lave sjove små projekter, som kan bruges til smykker eller andet sjovt. Lige for nyligt har jeg købt materialer ind til at lave nogle af disse små sjove projekter. Og dem deler jeg selvfølgelig med jer!

Det første jeg har lavet er en medaljon.

Korssting medaljon med dødningehoved. Skull.

Jeg udgiver snart flere gode ideer til små sjove projekter. Vil du lære at lave en medaljon som denne så klik på linket herunder
Man kan købe små kits til medaljoner der består af en lille ramme, et stykke pap, en bagside og en gennemsigtig forside. Jeg bestiller mine fra min engelske yndlings-netbutik (Sew and So), men man kan garanteret også finde dem i Danmark. Det er bare at lave lidt detektivarbejde!

Her er hvad du skal bruge:
  • Et stykke aida-stof
  • En broderinål
  • Garn (hvilke farver er op til dig! Jeg har brugt  metallisk tråd til det meste, i to forskellige nuancer + sort og rød dmc garn)
  • Et kit til en medaljon (består af en ramme, en bagside og en forside. Dog valgte jeg ikke at bruge forsiden).
  • En tekstilpen (en af den slags der forsvinder igen)
  • En limpistol
  • En tang
  • Et stykke pap 

- Sy motivet med nål og tråd. Jeg har med vilje ikke noteret hvilke farver der skal bruges hvor. Brug de farver du har og dem du selv kan lide!

Korsstings mønster af dødningehoved

- Læg nu den gennemsigtige ovale forside fra kittet ovenpå motivet, og tegn en streg omkring den. Dette gøres med tekstilpennen. (Se billedet herunder)


- Klip nu ca 1 cm fra den tegnede cirkel, så du har en kant at folde omkring pappet.

- Kanten ries.

-Limpistolen tændes.

- Læg nu det lille stykke stof præcist ovenpå det ovale stykke pap og placer begge dele inden i rammen. (Se billedet herunder)

- Brug nu limpistolen til at lime kanten af stoffet fast på bagsiden af pappet. Sørg for at det er stramt så forsiden af medaljonen bliver pæn. Man limer den fast til pappet, så det er nemmere at placere bagsiden. Vi vil gerne undgå at den ender med at blive skæv!

- Placer bagsiden af medaljonen ovenpå og brug en tang til at mase de små 'låse' ned over.

God fornøjelse!

1 kommentar:

  1. Super sjov ide, Lea. Så kan man godt gå igang med julegaverne!!!

    SvarSlet