mandag den 16. januar 2012

Fanden brodere mig!

Ja jeg har ikke fået skrevet så meget på bloggen på det seneste da jeg ikke har det så forfærdeligt godt men broderinålen og strikkepindende er stadig aktive. Det er altså en skøn ting at kunne lave noget kreativt når man er dårlig, særligt når man er bundet til sengen.

Jeg har strikket tubetørklæder (også kaldet snood) som jeg snart ligger billeder og opskrift ud på. De blev rigtig vellykkede! Jeg er også begyndt at lave broderier med sjove ordsprog eller tvetydige sætninger. Det klassiske broderede bibelcitat eller fornuftige ordsprog kan nemt byttes ud med funky bogstaver i korssting og et mindre 'fornuftigt' budskab.

Det første af disse broderier jeg lavede var faktisk på bestilling fra en skøn tante i Manchester og så fandt jeg de skønne og farverige bogstaver i bogen Twisted Stiches som jeg før har reklameret for.

Korsstings broderi. Fanden brodere mig.

Det er bare at gå på jagt efter diagrammer til sjove bogstaver på nettet eller slippe fantasien løs. Når hvert bogstav er så forskelligt i størrelsen kræver det at man regner lidt på hver linje. Så sæt noget tid af til at lave dine beregninger grundigt, så du ikke render ind i problemer når først du er i gang.

Kast dig ud i det og let your freak-flag fly!

8 kommentarer:

  1. Ja jeg vill jo blive glad fot et lille broderi på en lille pose til min nye mobil telefon .kætligst fra mig som synes dette her broderi er rigtig sjovt og muntert !,
    Knus fra næsten mor

    SvarSlet
  2. i would like one please!! in a frame, the size of a photo, that i can keep with my other framed photos! but you decide the saying as you're the creative one!!! lots of love from ur fav cousin! xxx (lulle) xxx

    SvarSlet
  3. Kan man bestille et tube-tørklæde?

    SvarSlet
    Svar
    1. Det kan man godt Ane. Men ikke hvis der er tidspres på. Er igang med nogle andre projekter lige nu som skal laves først. Men derefter er der tid til bestillingsarbejde :o)

      Du kan tænke lidt over hvilken farve du vil have. Det garn jeg bruger findes ikke i alle farver. Men der er sorte og grå farver, brun, rød, lys og dyb lilla, karrygul, petroleumsblå. Næste gang jeg er i garnbutikken ser jeg på hvilke farver der er og skriver de farver ned jeg ikke kan huske.

      Slet
  4. Hej Lea. jeg har købt twisted stitches, som jeg har set på din blog. Den er super. Jeg er helt vil med bogstaverne i alfabetet, kan du anbefale andre bøger hvor der er flere slags bogstaver eller i det hele taget flere bøger som denne.. Tak for en super blog..

    SvarSlet
  5. Jeg er ikke sikker på hvor du kan finde bogstaver i samme stil, der vil jeg skyde på at det er bedst at finde på nettet. Amazon har et væld af broderibøger. Hvis du søger på twisted stitches kan du se hvad amazon anbefaler for nogle bøger. Der plejer man at kunne finde gode ideer!!! Jeg skal gå i tænkeboksen og se om jeg kommer i tanke om andet!

    SvarSlet
  6. Hej Lea. Fin blog, lækkert univers du holder dig :) Jeg skal til at i gang med et broderi til min søsters førstkommende, så det er fint med inspiration. Det er første gang jeg skal prøve at brodere og er en knægt uden sy/strikke erfaring, så jeg skal overvinde mig selv. Men tak for inputs!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Kasper! Og held og lykke med broderiet :-) sig til hvis du har spørgsmål eller brug for råd eller vejledning. Jeg hjælper gerne og hepper virkelig på alle som tør kaste sig ud i det!
      Mange hilsner fra Lea :-)

      Slet