torsdag den 17. november 2011

Fine damer og modetøj

I en kasse fandt jeg tre ark med fransk modetøj. Med billederne lå der en seddel til min moster fra hendes mormor, altså min oldemor. Hun havde fundet disse modebilleder i Paris engang og ville nu give dem videre. I dag er de så udlånt til mig og jeg kan ikke andet end at stirre på dem. De er så fine!

Gamle modebilleder. 1850.

På billederne står datoen januar 1850. Tænk at det var på denne måde man kunne checke modetendenserne ud i gamle dage. Man må sige at min oldemor gjorde et godt fund her.

1 kommentar:

  1. Altså det bedste af det hele er at di nu igen er kommet frem i lyset , og at de så tilmed bliver udstillet så hele vernden kan se dem , det er da utroligt , mormor ville være glad tror jeg , i morgen skal jeg vise bebbe hvordan hun kommer ind på din blog.
    Vi ses min skat , kærligst fra næsten mor

    SvarSlet